Pokud se vás týká
elektronická evidence tržeb (EET), už si začněte vyhlížet místo, kam pověsíte
nové informační oznámení. To je jedna z povinností, které se k elektronické
evidenci vztahují.
Oznámení musí být v
provozovně dobře viditelné a čitelné. Zákazník z něho zjistí,
že obchodník platby elektronicky eviduje. Později si může přes internet ověřit,
že prodejce platbu skutečně zaevidoval.
Na oznámení musíte mít ze zákona tento
text:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen
vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u
správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Pro podnikatele,
kteří evidují ve zjednodušeném off-line režimu, připravili
poslanci tuto verzi:
Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen
vystavit kupujícímu účtenku. Příjemce tržby eviduje tržby ve zjednodušeném
režimu, tzn. je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně nejpozději do
5 dnů.
Informační
povinnost se týká i majitelů e-shopů, kteří do elektronické evidence tržeb spadají.
Oznámení musí mít vyvěšené na svých webových stránkách. Zákon
neurčuje, kde přesně na webu musí být informace uvedeny.
EDIT 22. 9. 2016: Řemeslníci,
kteří chodí po domácnostech a nemají stálou provozovnu, pravděpodobně
informační oznámení nemusí mít. Nemají si ho totiž kam vystavit. V metodice k tomu ministerští úředníci
píší následující:
Existence informačního oznámení, příp. jeho
modifikace co do viditelnosti a čitelnosti je vyloučena z povahy věci v
případech některých činností prováděných v terénu či u zákazníka. Tyto situace budou
posuzovány s ohledem na konkrétní okolnosti daného případu.
Dodržování
elektronické evidence tržeb včetně vyvěšení oznámení budou kontrolovat úředníci
z finančního úřadu a z celní správy. Pokud kontroloři zjistí, že vám povinný
informační text chybí, hrozí vám pokuta až 50 000 Kč.
Ještě vyšší jsou
sankce za hrubé porušení či nedodržení elektronické evidence.
Jestliže se proviníte opakovaně, hrozí vám pokuta
až půl milionu
nebo zavření provozovny.
Jako první si budou
informační cedulky tisknout hoteliéři a restauratéři.
Elektronická evidence se jich začne týkat od začátku prosince 2016.